Posted by: andax | April 9, 2010

Sahabatku..


Sebuah perjalanan memang tidak selalu senang, selalu saja ada rintangan yang membentang didepan mata ketika kita ingin sekali meraih apa yang kita inginkan. Sama halnya seperti sebuah persahabatan yang tidak lepas dari rasa senang dan rasa sedih. Disaat kita ingin memulai sebuah persahabatan suatu saat nanti kita akan ditemukan pada sebuah akhir dari seorang sahabat itu sendiri. Banyak bentuk dalam sebuah akhir persahabatan, yang pasti sesuatu hal yang negatif tidak akan aku ceritakan disini. Kerana aku tidak ingin mengenang sesuatu tentang persahabatan itu dengan segala keburukan-keburukan yang telah di lakukan.

Aku ingin sekali mengenang persahabatan itu dengan sesuatu yang menyenangkan, sesuatu yang ingin aku kenang selalu. Aku ingin bercerita tentang dimana aku merasa senang semasa bersama dan juga bercerita tentang segala keluh kesah aku dalam menjalani sebuah kehidupan selama aku masih meniti perjalanan hidup ini. Dan sesuatu yang aku harapkan dalam sebuah persahabatan adalah ketika aku sudah tidak bersama lagi, aku masih bisa mencurahkan semua isi hati aku, masih dapat melakukan hal-hal yang baik dan tentunya kenangan manis yang aku lakukan dalam kehidupan aku.

Dengan tulisan ringkas yang aku karang ini, aku berharap penuh bahawa beberapa sahabat aku yang pernah bersama aku dalam menjalankan kehidupan ini.. masih tetap seperti dahulu, ketika diri aku ini belum seperti ini. Kerana sebuah persahabatan tidak akan rosak segalanya kalau kita tetap percaya pada tali kasih persahabatan itu sendiri.

Jutaan terima kasih kepada sahabatku kerana sudi bersamaku walaupun dikala susah senangku. Walaupun aku tak dapat membuktikan erti persahabatan itu dengan kamu , ketahuilah kau adalah tetap sahabat ku sampai ke hembusan nafas terakhir ku.Sesungguhnya walaupun aku tak mampu membalas jasa baikmu dengan wang ringgit tetapi akan ku balas dengan erti sebuah persahabatan yang amat bermakna..


Leave a comment

Categories